• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Afacerea cu semințe românești: Nutline – vânzări de milioane de euro și extindere pe piața din Germania

    Gabriela Gimbășanu -

    Ceea ce ar părea o afacere de nișă în România, cea cu semințe pentru semințe de floarea-soarelui sau semințe de dovleac, pare că înflorește nu doar la noi, ci și în afară. Un exemplu este brandul Nutline care, după ce a ajuns să controleze o mare parte din piața internă, își va extinde aria de vânzare și în Germania.

    Nutline este unul din puţinele branduri româneşti din industria alimentară care a ajuns să își extindă producția şi în fabrici din străinătate. Compania Intersnack România, care are o fabrică de ambalare a produselor din brandul Nutline, în orașul Ghimbav, din Brașov a luat decizia de a-și extinde aria de vânzare a produselor spre piețele din Germania.

    Brandul deținut anterior de Alka Grup, a fost cumpărat în anul 2010 de investitorii germani, printr-o investiție ce a fost cotată la acea vreme la peste 10 milioane de euro. În urma acestei achiziţii, germanii au investit şapte milioane de euro într-o fabrică la Ghimbav, mutând aici inclusiv producţia din Bulgaria.

    „Pentru a eficientiza achiziţia, Intersnack a luat decizia de a extinde brandul şi în alte ţări pe ale căror pieţe ar exista potenţial. Germania cu piaţa sa de alune şi seminţe crude este o primă astfel de oportunitate”, a declarat Iulia Andreșoiu, marketing director al Intersnack România.

    Produsele care vor lua drumul Germaniei nu sunt fabricate, însă, în România. „Nu este exclusă continuarea expansiunii, dar nici nu există o decizie luată în acest sens până în acest moment. Produsele din gama Nutline din Germania nu sunt fabricate în România”, a precizat Iulia Andresoiu, potrivit publicației brașovene ”Bună Ziua Brașov”

    În România, sub brandul Nutline compania vinde o gamă largă de alune şi seminţe: arahide, fistic, migdale, mixuri de alune şi fructe confiate, seminţe de florea soarelui pestriţe, negre sau albe, seminţe de dovleac şi miez de seminţe de floarea soarelui. Cu toate acestea gama de produsele care se va vinde în Germania va fi identică cu cea care se comercializează cu succes în România, singura diferență va fi ambalajul folosit.

    Compania Intersnack România a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de aproximativ 264 milioane de euro. În afară de Nutline, compania mai are în portofoliu şi alte branduri precum Chio, Felix-Fiesta. Toate aceste branduri fac ca vânzările înregistrate de companie să depăşeasc 20 de milioane de euro.
    Se pare că prin cumpărarea acestui brand cifra de afaceri a companiei Intersnack s-a majorat cu circa 65-75%. Achiziţia Nutline nu este singura de acest fel făcută de germani pe plan local. Intersnack a cumpărat în 2006 compania Flipper, cu brandurile Felix şi Fiesta.



     


    Te-ar mai putea interesa

    Sute de hectare de porumb din ferma lui Dimitrie Muscă sunt calamitate aproape total Subvenția APIA care se majorează de la 1 august pentru toți fermierii Fermierul Dumitru Nistor recoltează 80-100 de tone de morcovi la hectar și vinde producția către magazine locale

    Ultimele știri

    IBNA Balotești a scumpit furajele. Lista cu noile prețuri la furaje după creșterea TVA Lise Grimoux, MAS Seeds: Fermierii care au investit în irigații în ultimii 2-3 ani nu și-au amortizat încă investiția Alex Milcev, EY România: De anul viitor, taxele locale din România vor crește semnificativ